7 συνήθειες των ανθρώπων που δεν έχουν άγχος για ασήμαντα πράγματα

by admin
7 συνήθειες των ανθρώπων που δεν έχουν άγχος για ασήμαντα πράγματα

Τα κακά και τα καλά νέα για το άγχος

Μερικοί τυχεροί άνθρωποι γεννιούνται με προσωπικότητες που τους κάνουν να έχουν λιγότερο άγχος, αλλά τι γίνεται με εμάς τους υπόλοιπους;

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν αποδεδειγμένοι τρόποι να αντιμετωπιστεί το υπερβολικό στρες. Το ίδιο και οι επιβλαβείς του επιδράσεις στο σώμα και το νου. Μη σκάτε! Μπορείτε να υιοθετήσετε κι εσείς μερικές από αυτές τις τεχνικές για να αντιμετωπίσετε το άγχος.

7 συνήθειες των ανθρώπων που δεν έχουν άγχος για ασήμαντα πράγματα

Διαλογίζονται

Ο διαλογισμός για λίγα λεπτά την ημέρα μπορεί να βοηθήσει στο να μειωθούν τα επίπεδα του άγχους. Πιστεύετε ότι δεν έχετε χρόνο; Λοιπόν, ακόμη και λίγη εξάσκηση μπορεί να έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα, σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Psychoneuroendocrinology. Οι μισοί συμμετέχοντες έλαβαν μέρος σε ένα τριήμερο πρόγραμμα διαλογισμού, συνολικά 25 λεπτά κάθε μέρα. Οι άλλοι μισοί ανέλυαν ποίηση. Εκείνοι που έκαναν διαλογισμό αισθάνονταν λιγότερο άγχος. Επίσης είχαν υψηλότερα επίπεδα κορτιζόλης, της ορμόνης του άγχους. Αλλά αυτό ίσως και να οφείλεται στο ότι ο διαλογισμός απαιτεί δουλειά και συγκέντρωση  – ειδικά όταν ξεκινάει κανείς. Συμπέρασμα: ακόμη και λίγα λεπτά διαλογισμού την ημέρα μπορούν να μειώσουν δραματικά τα επίπεδα άγχους.

Γυμνάζονται τακτικά ενάντια στην κατάθλιψη και το άγχος

Η σωματική άσκηση έχει αποδειχθεί ότι καταπολεμά την κατάθλιψη. Ειδικά αυτή που σχετίζεται με το άγχος, αν και δε γνωρίζουμε ακριβώς πώς λειτουργεί αυτό. Ερευνητές από το Karolinska Institutet της Σουηδίας βρήκαν πρόσφατα ότι η γυμναστική προκαλεί αλλαγές στους σκελετικούς μύες. Έτσι, βοηθά να εξαλειφθεί μια ορμόνη που προξενείται από το άγχος, η οποία μπορεί να βλάψει τον εγκέφαλο. Η έρευνα διεξήχθη πάνω σε ποντίκια. Αλλά τα ευρήματα μπορούν να γενικευτούν στη σύνδεση ανάμεσα στη φυσική άσκηση και την ανθρώπινη ψυχική υγεία. Έτσι, την επόμενη φορά που θα αισθανθείτε το άγχος να μεγαλώνει, κάντε μια επίσκεψη στο γυμναστήριο. Πηγαίνετε μια βόλτα με το ποδήλατο ή βγείτε για τρέξιμο.

Περνούν χρόνο στην ύπαιθρο

Η επαφή με τη φύση είναι ένας από τους γρηγορότερους τρόπους να ανακουφιστεί κανείς από το άγχος. Το φυσικό φως έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη διάθεση. Μειώνει τη θνησιμότητα σε ασθενείς με καρκίνο και μειώνει το χρόνο νοσηλείας ασθενών με καρδιοπάθεια. Μπορεί ακόμη να βοηθήσει εκείνους που βιώνουν έντονους πόνους, σύμφωνα με ερευνητές του Πανεπιστημίου του Pittsburg. Στην έρευνα αυτή, οι ασθενείς με προβλήματα στη σπονδυλική στήλη οι οποίοι περνούσαν χρόνο στη λιακάδα έπαιρναν κατά 22 τοις εκατό λιγότερα παυσίπονα ανά ώρα.

Πολλές φυσικές μυρωδιές που συναντά κανείς στην ύπαιθρο έχουν συνδεθεί επίσης με μείωση των επιπέδων άγχους. Μερικές από αυτές τις μυρωδιές είναι η λεβάντα, το τριαντάφυλλο και πιθανώς το πεύκο.

Αφήνουν τη δουλειά στη δουλειά.

Περίπου το 26 με 40 τοις εκατό των εργαζομένων αισθάνονται ότι η εργασία τους είναι υπερβολικά αγχωτική, σύμφωνα με το ερευνητικό κέντρο CDC. Και το να εργάζεται κανείς υπερωρίες, είτε μέσα στο χώρο εργασίας, είτε εκτός αυτού, είναι ένας σημαντικός παράγοντας. Μετά τη δουλειά χρειαζόμαστε χρόνο να ηρεμήσουμε, ώστε να αδειάσουμε νοητικά για την επόμενη μέρα,. Αυτό αποδεικνύει μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Occupational Health Psychology. Γι’ αυτό, προσπαθήστε να τραβήξετε μια διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στον εργασιακό χρόνο και τον προσωπικό. Για να σταματήσετε να αγχώνεστε για τη δουλειά.

Αξιοποιούν τις διακοπές τους.

Αν και πολλοί εργαζόμενοι δικαιούνται άδειες – και το 96 τοις εκατό των ανθρώπων αναγνωρίζουν τη σημασία τους – μόνο το 41 τοις εκατό των εργαζομένων σε έρευνα στην Αμερική σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν όλες τις ελεύθερες μέρες τους. Αλλά το να παίρνει κανείς άδεια μπορεί να βοηθήσει στα επίπεδα άγχους του – κι αυτό έχει μακροχρόνια οφέλη στην υγεία. Οι γυναίκες που πήγαιναν διακοπές μόνο μία φορά τα έξι χρόνια ή ακόμη σπανιότερα ήταν σχεδόν οκτώ φορές πιο πιθανό να πάθουν καρδιακή προσβολή ή να αποκτήσουν καρδιακό νόσημα σε σχέση με εκείνες που έκαναν τουλάχιστον δύο διακοπές το χρόνο, σύμφωνα με τη New York Times.

Διαβάζουν για διασκέδαση.

Υπάρχει λόγος που μοιάζει τόσο ελκυστικό το να βυθιστεί κανείς σε ένα καλό ανάγνωσμα μετά από μια δύσκολη μέρα. Μόλις έξι λεπτά ανάγνωσης μπορούν να μειώσουν το άγχος έως και 68 τοις εκατό, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Sussex. Ποιος το φανταζόταν ότι λίγος Ελύτης μπορεί να βοηθήσει περισσότερο από ένα ποτάκι;

Κοιμούνται επαρκώς

Οι άνθρωποι που κοιμούνται λιγότερο από οκτώ ώρες κάθε βράδυ είναι πιο πιθανό να νιώθουν καταβολή, ενόχληση και θυμό, σύμφωνα με την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία. Επίσης είναι πιο πιθανό να βλέπουν αύξηση στα επίπεδα άγχους τους, κάθε χρόνο περισσότερο. Επιπλέον, η έλλειψη ύπνου μπορεί να διπλασιάσει τα επίπεδα νορεπινεφρόνης, μιας ορμόνης που αυξάνει την καρδιακή πίεση και το σάκχαρο του αίματος, σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

Και επειδή το άγχος μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο, η έλλειψη ύπνου και το άγχος θρέφουν αμοιβαία το ένα το άλλο. Ευτυχώς, αν έχετε προβλήματα ύπνου, υπάρχουν κάποια απλά κόλπα που μπορείτε να δοκιμάσετε: Προσπαθήστε να κοιμάστε την ίδια ώρα κάθε βράδυ, περιορίστε τη μέθη και διαβάστε ένα βιβλίο αντί να κοιτάτε μια οθόνη πριν αποκοιμηθείτε. Και μπορείτε πάντα να παίρνετε έναν υπνάκο μέσα στη μέρα, που έχει τη δύναμη να αντιμετωπίσει κάποιες από τις αρνητικές συνέπειες της έλλειψης ύπνου και να μειώσει τα επίπεδα των ορμονών άγχους στο σώμα. Πηγή: Real Simple

Διαβάστε περισσότερα για το άγχος: