Δες το ποτήρι μισογεμάτο. Πώς να γίνεις αισιόδοξος μέσα σε μία εβδομάδα

by admin
Δες το ποτήρι μισογεμάτο. Πώς να γίνεις αισιόδοξος μέσα σε μία εβδομάδα

Τα οφέλη της αισιοδοξίας στην υγεία είναι πάμπολλα. Οι αισιόδοξοι άνθρωποι παθαίνουν λιγότερα καρδιακά επεισόδια, κοιμούνται πιο καλά, γενικά ζουν καλύτερα από τους απαισιόδοξους. Μοιάζει σαν η αισιοδοξία να είναι ένα προτέρημα που επεκτείνει το προβλέψιμο ζωής κάποιων ανθρώπων. Αλλά πώς μπορείς να αλλάξεις την οπτική σου στα πράγματα και να τα βλέπεις πιο αισιόδοξα; 

Η ερευνητική ψυχολόγος Lewina Lee πιστεύει ότι η αισιοδοξία είναι κάτι που μαθαίνεται, μέσα από απλές τεχνικές και θεραπείες. Παρακάτω θα βρείτε πρακτικές συμβουλές για να εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας κατάλληλα μέσα σε μία εβδομάδα!

Μέρα 1η

Πρώτα απ’ όλα, επιβεβαιώστε ότι είστε όντως απαισιόδοξος. Πολλοί άνθρωποι βλέπουν τον εαυτό τους ρεαλιστή. Σαν το ποτήρι να μην είναι ούτε μισοάδειο, ούτε μισογεμάτο: είναι απλά κατά 50% γεμάτο νερό. Σε αυτή την περίπτωση βοηθά μια στωική αντιμετώπιση των πραγμάτων, για να αντιμετωπίσετε την αποτυχία. Αν κοιτάτε το χαντάκι αντί για το δρόμο, θα καταλήξετε στο χαντάκι. 

Μήπως είστε διαρκώς αισιόδοξος; Αυτό μπορεί να είναι τόσο προβληματικό όσο το ακριβώς αντίθετο. Και τα δύο δείχνουν ότι δεν κατανοείται το πώς λειτουργούν οι πιθανότητες. Γενικά, είναι λάθος να θεωρούμε σωστό κάτι μόνο επειδή το έχουμε συνηθίσει.

Μέρα 2η 

Αφού κάνετε ενδοσκόπηση, σκεφτείτε όλους τους προσωπικούς, επαγγελματικούς και διαπροσωπικούς σας στόχους. Φανταστείτε ένα μέλλον στο οποίο αυτοί έχουν πραγματωθεί. Σαν όλα να έχουν γίνει ακριβώς όπως ονειρεύεστε. Μπορείτε να αφιερώνετε 5 λεπτά την ημέρα, για δύο εβδομάδες, οραματιζόμενοι αυτό το ιδανικό μέλλον. Είναι σημαντικό να σταθεροποιηθεί η εικόνα αυτή στο νου σας. Όσο συχνότερα την επαναλαμβάνετε, τόσο πιο σταθερή θα γίνεται μέσα σας.

Μέρα 3η

Πολύ σημαντικό βήμα στην εκπαίδευσή σας είναι να αποφεύγετε την παρέα απαισιόδοξων ανθρώπων. Αν τους το επιτρέψετε, μπορούν να καταστρέψουν όλη σας την αισιόδοξη δουλειά. 

Επίσης, δεν είναι άσχημη ιδέα να κρατάτε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης. Εκεί μπορείτε να γράφετε κάθε μέρα τρία καλά πράγματα που σας συνέβησαν. Μπορεί να είναι απλά μία ευγενική καλημέρα που είπατε ή σας είπαν. Αυτό θα εκπαιδεύσει τον εγκέφαλο να εντοπίζει τη φωτεινή πλευρά των πραγμάτων.

Μέρα 4η 

Αφιερώστε πέντε λεπτά για να στοχαστείτε τον καλύτερο ιδανικό εαυτό σας και γράψετε στο Ημερολόγιο Ευγνωμοσύνης. Μπορείτε επίσης να υιοθετήσετε μία φράση που να σας συγκινεί, την οποία θα επαναλαμβάνετε στον εαυτό σας σαν μάντρα. Η φράση αυτή θα σας βοηθήσει να ξεπεράσετε τον αρνητισμό στις σκέψεις σας. Παράδειγμα: «Μπορεί να μην είναι κάθε μέρα καλή, αλλά υπάρχει κάτι καλό μέσα σε κάθε μέρα».

Μέρα 5η 

Αυτή την ημέρα στοχαστείτε πάλι την εικόνα του ιδεατού σας εαυτού. Αυτή τη φορά, όμως, σκεφτείτε εμπόδια να μπαίνουν ανάμεσά σας. Τι θα μπορούσε να πάει λάθος; Σε αυτό το στάδιο είναι σημαντικό να βλέπετε από τα πριν κάθε αναποδιά ως δοκιμασία. Όχι ως δυσκολία. Φανταστείτε κάθε δοκιμασία ως το βήμα- κλειδί που θα σας οδηγήσει στο στόχο σας. Κάθε φορά που που η απαισιοδοξία απειλεί, να σκέφτεστε ότι σας δίνεται μια μοναδική ευκαιρία την οποία πρέπει να εκμεταλλευτείτε.

Μέρα 6η 

Αυτή είναι η μέρα της αποδοχής. Είναι πολύ πιθανό να σκεφτείτε ότι μία εβδομάδα δεν είναι καθόλου αρκετή για να αλλάξει η νοοτροπία μίας ζωής. Και δεν είναι. Αλλά αυτή είναι η δοκιμασία: το να μην παραιτηθείτε. Αυτή η μία εβδομάδα θα είναι για εσάς περίοδος έντονης προσπάθειας για μια πιο αισιόδοξη στάση ζωής. Γι αυτό το λόγο είναι πιθανό να δυσκολευτείτε και να θέλετε να εγκαταλείψετε την προσπάθεια. Αλλά σκεφτείτε το σαν ένα γυμναστήριο. Για ένα γραμμωμένο σώμα χρειάζονται πολλές επισκέψεις. Αν παραιτηθείτε από την αρχή, ωστόσο, δε θα το αποκτήσετε ποτέ.

Μέρα 7η 

Ολοκληρώνοντας την «εντατική θεραπεία αισιοδοξίας», είναι σημαντικό να κάνετε ξανά ενδοσκόπηση. Παρατηρήσατε κάποια αλλαγή αυτές τις μέρες στη στάση σας; Παρατηρήσατε περισσότερο τον εαυτό σας; Εντοπίσατε κάποια ωφέλιμη συνήθειά σας; Κάποια βλαβερή συνήθεια μήπως; Σας βοήθησε κάποια συγκεκριμένη τεχνική; Πιστεύετε ότι θα μπορούσατε να την υιοθετήσετε για μεγαλύτερο διάστημα; 

Το πιο σημαντικό μέρος είναι να αποδεχθείτε τον εαυτό σας. Να αναγνωρίσετε τις δυνάμεις και τις αδυναμίες του, και να αποδεχθείτε και τις απαισιόδοξες σκέψεις. Η αλλαγή νοοτροπίας δε μπορεί παρά να βασίζεται στην αποδοχή (Πηγή: theguardian.com) Μετάφραση-Απόδοση: philosophyreturns.gr

Γραφτείτε στο εβδομαδιαίο μας newsletter για να μη χάνετε τις δημοσιεύσεις μας


powered by moosend

Δείτε επίσης:

Τι μπορούν να μας διδάξουν τα δέντρα για τη ζωή (Χέρμαν Έσσε)

Tο δράμα της εποχής μας είναι ο διαχωρισμός επιστήμης και σοφίας

Ο μικρός πρίγκιπας: “Βλέπουμε μόνο με την καρδιά”

Είναι η αγάπη τέχνη; (‘Εριχ Φρομ)

Η μακροχρόνια ανεργία και το τσαγερό: Φιλοσοφήσέ το με χιούμορ

Σχετικά άρθρα