Πώς να διώξεις το άγχος σε 4 βήματα

by admin
Πώς να διώξεις το άγχος σε 4 βήματα

Άγχος. Μια ενστικτώδης αντίδραση του σώματος για να επιβιώσει. Είναι αυτό που νιώθεις όταν ένα σαρκοβόρο ζώο τρέχει πεινασμένο πάνω σου. Χωρίς το άγχος, δε θα αξιολογούσες εγκαίρως τον κίνδυνο και θα γινόσουν βραδινό.

Πολύ σπάνια ο σύγχρονος άνθρωπος θα χρειαστεί να αντιμετωπίσει ένα άγριο ζώο, μια έκτακτη ανάγκη, μια άμεση απειλή στη ζωή του. Θεωρητικά, ο μηχανισμός του άγχους δε μας χρειάζεται πλέον παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις. Κι όμως. Μοιάζει να μας περικυκλώνει από παντού.

Ο κίνδυνος να χάσεις τη δουλειά σου δε θα σου στοιχίσει τη ζωή, τουλάχιστον όχι άμεσα. Όμως, το σώμα σου παράγει κορτιζόλη και αδρεναλίνη, αντιδρά σα να κινδυνεύεις να πεθάνεις. Είναι ένα αρχέγονο αντανακλαστικό, φαινομενικά άσχετο με το σύγχρονο πλαίσιο. Κάνει την καρδιά να χτυπά γρήγορα, τον ιδρώτα να τρέχει, και το νου να «παγώνει» τη στιγμή που τον χρειάζεσαι περισσότερο! 

Είναι σαν ένας αόρατος εχθρός, ένα παιχνίδι της φαντασίας και των ενστίκτων. Και δε βοηθά σχεδόν ποτέ.

Πώς μπορείς να ξεπεράσεις το άγχος; Πολλές τεχνικές έχουν εφευρεθεί. Παρακάτω μια μέθοδος 4 βημάτων που μπορείς να ακολουθήσεις.

Βήμα 1: Αναγνώρισε τι αισθάνεσαι.

Δώσε του όνομα. Είναι πιο εύκολο να νικήσεις κάποιον, όταν ξέρεις ποιος είναι. Είναι κάποια σκέψη αυτό που σου προξενεί άγχος; Μήπως είναι κάποιο συναίσθημα που δεν έχει την πηγή του σε μια συγκεκριμένη αιτία; Είναι μια κατάσταση; Τι είναι αυτό που σε αγχώνει στη συγκεκριμένη κατάσταση;

Βήμα 2: Αποδέξου τον εαυτό σου.

Δεν είναι ωραίο ούτε βολικό να αγχώνεσαι. Αλλά δε θα καταφέρεις τίποτα αν ταπεινώνεις τον εαυτό σου για τα όσα νιώθεις. Δεν αξίζουμε λιγότερο όταν νιώθουμε άσχημα.

Βήμα 3: Προσπάθησε να καταλάβεις τη βαθύτερη αιτία του άγχους σου.

Είναι κάποια πεποίθηση αυτό που σε βασανίζει; Κάποια σκέψη που σου λέει ότι δεν είσαι το ύψος των περιστάσεων; Ότι δεν αξίζεις; Ότι θα έρθει το τέλος του κόσμου; Ότι δε θα τα καταφέρεις;

Βήμα 4: Πείσε τον εαυτό σου ότι θα τα καταφέρεις.

Είναι απίστευτη η δύναμη που έχει η αυθυποβολή. Αφού αναγνωρίσεις την αιτία του προβλήματος, προσποιήσου ότι την έχεις λύσει. Κάποια στιγμή θα πείσεις μέχρι και τον εαυτό σου, και οι κρίσεις άγχους θα είναι υπό έλεγχο. Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ: thriveglobal.com/

Γραφτείτε στο εβδομαδιαίο μας newsletter για να μη χάνετε τις δημοσιεύσεις μας


powered by moosend

Σχετικά άρθρα