Ο Νταλί λάτρευε τη γυναίκα του.
Τη ζωγράφιζε συνέχεια. Μέχρι που υπέγραφε τα έργα του με το όνομά της.
Εκτός από μούσα του, η Γαλάτεια (Γκαλά) ανέλαβε να τακτοποιεί τις δουλειές και τις υποχρεώσεις του Νταλί. Ο ίδιος ήταν παντελώς ανίκανος να το κάνει. Για τον καλλιτέχνη αυτή η γυναίκα ήταν όλος ο κόσμος και σωτήρας του.
Αλλά εκτός από καλλιτέχνης, ο Νταλί ήταν με έναν παράξενο τρόπο και μυστικιστής. Η θεωρία της σχετικότητας τον επηρέασε βαθιά. Τον ενθουσίαζε η ιδέα ότι ο κόσμος που ζούμε, βλέπουμε και αντιλαμβανόμαστε είναι μία σύμβαση της φυσιολογίας μας. Μια σύμβαση που δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα, όπως μόλις ανακάλυψε η επιστήμη. Μια τρισδιάστατη απεικόνιση ενός τετραδιάστατου σύμπαντος. Μια πλάνη των αισθήσεων.
Τα ευρήματα της πυρηνικής φυσικής ήταν για το Νταλί η αφορμή για μια ελεύθερη πτώση στο σουρεαλισμό. Αφού ο κόσμος που ζούμε είναι μια ψευδαίσθηση, προσπάθησε πολλές φορές μέσω της τέχνης να πλησιάσει την «πραγματικότητα».
Και η πραγματικότητα ήταν ότι, όπως όλα όσα βλέπει, έτσι και η αγαπημένη του Γκαλά είναι μια ψευδαίσθηση. Ένα κομμάτι ενέργειας που συμβατικά οι αισθήσεις αντιλαμβάνονται ως ύλη. Ένα συνονθύλευμα μικροσκοπικών σωματιδίων, πολλών μικρών πυρήνων ενέργειας. Όμως η επιστήμη διέσπασε τον πυρήνα. Και κάθε πυρήνας, κάθε σφαίρα είναι, στο δικό της επίπεδο ένα ξεχωριστό σύμπαν.
Η ίδια η Γαλάτεια δεν υπάρχει!
Η Γαλάτεια των σφαιρών είναι τρισδιάστατο έργο. Εικονίζει τα πολλά μικρά σύμπαντα που αποτελούν το πρόσωπο της λατρεμένης γυναίκας.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε σε ηλεκτρονική τρισδιάστατη αναπαράσταση τον πίνακα: https://www.youtube.com/watch?v=zlQ0bAMxYQU