Σίγουρα όλοι θυμόμαστε εκείνες τις αποβολές στο σχολείο. Όμως είναι υπό αμφισβήτηση εάν τελικά αυτού του τύπου η τιμωρία έχει οποιοδήποτε θετικό αποτέλεσμα στην ανάπτυξη των παιδιών. Μπορεί σε πολλούς από μας να είχε ζητηθεί να βγούμε έξω από την τάξη ή να σταθούμε όρθιοι ενώ οι άλλοι κάθονται, ως μια μέθοδο να μας κάνουν να αισθανθούμε ντροπή. Όμως, πάντα το αποτέλεσμα είναι αρνητικό σε μια τέτοια μέθοδο. Αντίθετα, χρειάζεται να βρούμε έναν νέο τρόπο που θα βοηθήσει τους μαθητές μας να γίνουν καλύτεροι χωρίς να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αυτοπεποίθησή τους.
Ένα σχολείο στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ έφερε μια αλλαγή στην «τιμωρία» των «άτακτων» μαθητών και είχε τεράστια επιτυχία. Παίρνοντας βοήθεια από την Ινδουιστική παράδοση, το σχολείο εισήγαγε το «Δωμάτιο Διαλογισμού» το Φεβρουάριο του 2016. Μέσα στο δωμάτιο, τα παιδιά μάθαιναν να διαλογίζονται για να μένουν ήρεμοι και να διαχειριστούν το άγχος και το στρες- δηλαδή να μαθαίνουν να πειθαρχούν τις σκέψεις τους. Το σχολείο πήρε το ρίσκο και έσπασε την παράδοση που ήθελε την τιμωρία να προκαλεί αρνητικά αισθήματα στο παιδί χωρίς να έχει διδακτικό χαρακτήρα. Πως δούλεψε αυτή η προσέγγιση λοιπόν;
Ο αριθμός των αποβολών μειώθηκε σημαντικά. Κάποιοι μαθητές ανέφεραν ότι το πρόγραμμα αυτό άλλαξε τη ζωή τους. Για παράδειγμα, όταν είχαν ένα διαγώνισμα, άρχιζαν να παίρνουν βαθιές ανάσες. Όταν βρίσκονταν μέσα σε πολύ θόρυβο, διαλογίζονταν ώστε να μπλοκάρουν το θόρυβο απέξω και να γίνουν πάλι ένα με τον εαυτό τους. Το σημαντικότερο είναι ότι τα βοήθησε να χτίσουν το χαρακτήρα τους. Ένας μαθητής ανέφερε ότι κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης με τους γονείς του που είχε χάσει την ψυχραιμία του, θυμήθηκε τις τεχνικές αναπνοής. Μετά από μερικές ανάσες, ο θυμός είχε φύγει. Ίσως αυτή να είναι και η καλύτερη επίλυση οποιασδήποτε σύγκρουσης.
Ένα πράγμα είναι σίγουρο: χρειαζόμαστε μια αλλαγή στο εκπαιδευτικό μας σύστημα η οποία να βοηθά τους μαθητές να διαχειριστούν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους και το πιο σημαντικό, να γίνουν καλά και χρήσιμα άτομα όταν μεγαλώσουν. Ελπίζουμε και τα υπόλοιπα σχολεία να ακολουθήσουν αυτό το παράδειγμα πολύ σύντομα. Πηγή