Τεστ Ιδιοσυγκρασιών: Το Πορτραίτο του Δασκάλου (ENFJ)

Οι 16 ιδιοσυγκρασίες του ανθρώπου σύμφωνα με τον Καρλ Γιουνγκ

by admin
654 views

Το Πορτραίτο του Δασκάλου (ENFJ)

Οι ENFJ που αποκαλούνται Δάσκαλοι είναι ιδανικοί στην σκέψη τους και στον λόγο, συνεργατικοί στο στυλ τους για την επιτυχία των στόχων, και καθοδηγητικοί και εξωστρεφείς στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Μαθαίνουν από νέοι ότι  πρέπει να βγουν έξω,  έξω από την κρυψώνα του, ή, όπως βλέπουμε από την λέξη «εκπαίδευση», να «εξαχθούν», με μία ατομικότητα με εκπαιδευτικές ικανότητες. Τέτοιοι είναι ο ENFJ, έτσι ορθά αποκαλούμενοι οι εκπαιδευτικοί καθοδηγητές ή Δάσκαλοι, εν συντομία. Οι Δάσκαλοι είναι ειδικά διαθέσιμοι να εξάγουν, ή να προκαλέσουν αυτές τις εσωτερικές δυνατότητες, που κάθε μαθητής κατέχει. Ακόμη κι από παιδιά οι ENFJ ίσως ελκύουν μία ομάδα άλλα παιδιά να ακολουθήσουν την αρχηγία τους στο παιχνίδι ή στην εργασία. Και αυτοί διευθύνουν χωρίς να φαίνεται να το κάνουν.

Οι Δάσκαλοι προσδοκούν το καλύτερο από αυτούς που τους περιτριγυρίζουν, κι αυτή η προσδοκία, συνήθως εκφράζεται ως ενθουσιαστική ενθάρρυνση, που κινητοποιεί τους άλλους σε δράση και στην επιθυμία τους να ζουν σύμφωνα με τις προσδοκίες τους. Οι Δάσκαλοι έχουν το γοητευτικό χαρακτηριστικό να θεωρούν δεδομένο ότι οι προσδοκίες τους θα ικανοποιηθούν, οι ενδεχόμενες εντολές τους θα εφαρμοστούν, ποτέ αμφιβάλλοντας ότι δεν θα θέλουν οι άνθρωποι να κάνουν αυτό που οι ίδιοι τους προτείνουν. Και, περισσότερο συχνά παρά όχι, οι άνθρωποι το κάνουν, διότι αυτός ο τύπος έχει ένα εξαιρετικό χάρισμα.

Οι Δάσκαλοι βρίσκονται μόνο στο 2-3% του γενικού πληθυσμού. Τους αρέσει να έχουν τα πράγματα τακτοποιημένα και διευθετημένα. Προτιμούν να σχεδιάζουν μαζί την εργασία και τις κοινωνικές σχέσεις μπροστά από τον χρόνο και τείνουν να είναι τελείως αξιόπιστοι στο να τιμούν αυτές τις υποχρεώσεις. Την ίδια στιγμή, οι ENFJ είναι πάρα πολύ στο σπίτι σε σύνθετες καταστάσεις οι οποίες απαιτούν τον έξυπνο χειρισμό περισσοτέρων δεδομένων με λίγο προσχεδιασμό. Ένας έμπειρος ENFJ αρχηγός ομάδας μπορεί να ανακαλύψει, χωρίς προσπάθεια και σχεδόν ατελείωτα, δραστηριότητες για τις ομάδες για να τις απασχολήσει, προκαλώντας τα μέλη να παίξουν σε διάφορους ρόλους.

Σε μερικούς Δασκάλους, εμπνευσμένους από την ανταπόκριση των μαθητών τους ή των ακολούθων τους, αυτό μπορεί να ισοδυναμεί με μεγαλοφυία, την οποία άλλοι τύποι δύσκολα την ανταγωνίζονται. Τέτοια επιδεξιότητα να ασκεί έλεγχο χωρίς σχεδιασμό μας θυμίζει κάπως έναν ESFJ, αλλά αυτός δρα περισσότερο  ως ένας αριστοτέχνης των τελετών παρά ως αρχηγός ομάδων. Οι ESFJ είναι φυσικοί οικοδεσπότες και οικοδέσποινες, κάνοντας βέβαιο ότι κάθε φιλοξενούμενος έχει την απαραίτητη  φροντίδα στις κοινωνικές συνευρέσεις, ή ότι τα σωστά πράγματα εκφράζονται  στις παραδοσιακές γιορτές, όπως οι γάμοι, οι κηδείες, οι αποφοιτήσεις, και τα παρόμοια.

Περισσότερο στον ίδιο τρόπο, οι Δάσκαλοι εκτιμούν τις αρμονικές ανθρώπινες σχέσεις περισσότερο από όλα τα άλλα, μπορούν να χειριστούν ανθρώπους με γοητεία και ενδιαφέρον, και είναι συνήθως δημοφιλείς οπουδήποτε κι αν βρίσκονται. Αλλά οι Δάσκαλοι τόσο πολύ κοινωνικοί όπως οι εκπαιδευτικοί ηγέτες, ενδιαφέρονται πρωταρχικά για την προσωπική ανάπτυξη και την ανάπτυξη των άλλων, και λιγότερο για να προσέχουν τις κοινωνικές τους ανάγκες.

Αν δεν έχεις κάνει το τεστ μπορείς να το κάνεις ΕΔΩ

Μάθε περισσότερα για τις 16 ιδιοσυγκρασίες ΕΔΩ

Η Φιλοσοφία Επιστρέφει