Θες να μοιάζεις αρχηγός; Ξεκίνα να φλυαρείς!

by admin
267 views
  • Νέα έρευνα δείχνει ότι η φλυαρία είναι πιθανός παράγοντας που κάνει κάποιον αρχηγό μιας ομάδας.
  • Η έρευνα δείχνει ότι η ευφυΐα δεν είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για την ηγεσία.
  • Αυτοί που μιλούν περισσότερο τείνουν να αναδύονται ως αρχηγοί της ομάδας.

Αν θες να γίνεις αρχηγός, ξεκίνα να μιλάς. Δεν έχει σημασία το τι θα πεις. Νέα έρευνα δείχνει ότι ομάδες χωρίς αρχηγό θα βρουν τον αρχηγό τους μόλις κάποιος αρχίσει να μιλάει πολύ.

Αυτό το φαινόμενο, το οποίο περιγράφεται ως «υπόθεση φλυαρίας» της ηγεσίας, δεν εξαρτάται ούτε από την ευφυΐα των μελών της ομάδας ούτε από την προσωπικότητά τους. Οι ηγέτες εμφανίζονται συχνά με βάση την ποσότητα αυτών που λένε, όχι την ποιότητά τους!

Ο ερευνητής Neil G. MacLaren του πανεπιστημίου Binghamton, συγγραφέας της έρευνας που εκδόθηκε στο περιοδικό The Leadership Quarterly, μέσα από την ερευνητική του προσπάθεια επιχειρεί να βελτιώσει το πώς οργανώνονται οι ομάδες και το πώς τα άτομα εντός τους εκπαιδεύονται και αξιολογούνται.

«Μοιάζει λες και οι προσπάθειές μας να αξιολογήσουμε την ποιότητα της ηγεσίας έμοιαζαν να στηρίζονται πολύ σε μία απλή παράμερο: το χρόνο που τα μέλη της ομάδας μιλούσαν σε μια συζήτηση».

Ενώ συνήθως αναγνωρίζουμε τους ηγέτες ως ανθρώπους με αξιόλογες ιδέες, οι άνθρωποι συχνά αναγνωρίζουμε ως ηγέτες αυτούς που φλυαρούν περισσότερο. Η σύνδεση ανάμεσα στο πόσο πολύ μιλάνε οι άνθρωποι και το πώς γίνονται αντιληπτοί ως ηγέτες είναι το κλειδί για να κατανοήσουμε τη δυναμική των ομάδων.

Η δύναμη της φλυαρίας

Η έρευνα εξέτασε 256 φοιτητές, διαιρεμένους σε 33 ομάδες των τεσσάρων έως δέκα ατόμων καθεμιά. Τους ζητήθηκε να συνεργαστούν για ένα διαδικτυακό παιχνίδι, το οποίο είχε ήταν παιχνίδι στρατιωτικής εξομοίωσης (BCT Commander) είτε ήταν ένα παιχνίδι με θέμα τις επιχειρήσεις (CleanStart). Οι παίκτες είχαν δέκα λεπτά για να σχεδιάσουν το πώς θα εκτελέσουν μία δοκιμασία κι εξήντα λεπτά για να την ολοκληρώσουν ως ομάδα. Ένα άτομο μέσα στην ομάδα ορίστηκε τυχαία ως «διαχειριστής», και η δουλειά του ήταν να ελέγχει τη διεπαφή του χρήστη μέσα στο παιχνίδι.

Για να καθοριστεί το ποιος θα γίνει ο ηγέτης κάθε ομάδας, οι ερευνητές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες τόσο πριν όσο και μετά το παιχνίδι να ονομάσουν από ένα έως πέντε άτομα για αυτή τη διάκριση. Οι ερευνητές βρήκαν ότι αυτοί που μιλούσαν περισσότερο ήταν πιο πιθανό να πάρουν τη διάκριση. Αυτό εξακολούθησε να ισχύει ακόμη κι αφού παρέμειναν σταθερές πολλές άλλες μεταβλητές, όπως η προηγούμενη γνώση του παιχνιδιού, διάφορα χαρακτηριστικά προσωπικότητας ή η ευφυΐα.

Σε συνέντευξή του, ο MacLaren ανέφερε ότι «οι αποδείξεις μοιάζουν σταθερές, πως δηλαδή οι άνθρωποι που μιλούν περισσότερο είναι πιο πιθανοί να θεωρηθούν ηγέτες.»

Ένα άλλο εύρημα ήταν ότι ισχυρή επίδραση στο ποιον θεωρούσαν ηγέτη είχαν οι προκαταλήψεις για τα φύλα. «Στα δεδομένα μας, οι άνδρες λαμβάνουν κατά μέσο όρο μία επιπλέον ψήφο, απλά επειδή είναι άνδρες», εξηγεί ο MacLaren. «Κι αυτό εντείνεται για το άτομο με τις περισσότερες ψήφους.» Πηγή: bigthink.com

Η Φιλοσοφία Επιστρέφει