Το Μυστικό της Ευτυχίας βρέθηκε, λέει μια έρευνα 80 ετών του Χάρβαντ

Δεν είναι τα χρήματα, η επιτυχία, η φήμη ή να ακολουθήσεις το πάθος σου

by admin
4,290 views

Μια 80χρονη μελέτη του Χάρβαρντ αποκαλύπτει το μυστικό της μακροπρόθεσμης ευτυχίας

Δεν είναι τα χρήματα, η επιτυχία, η φήμη ή να ακολουθήσεις το πάθος σου

Γράφει ο Neeramitra Reddy

Για περισσότερα από 80 χρόνια, η μελέτη “Grant and Glueck” του Χάρβαρντ παρακολουθούσε την ευημερία δύο δημογραφικών ομάδων: 268 αποφοίτων από τις σειρές του 1939-1944 και 456 φτωχών ανθρώπων που μεγάλωσαν στη Βοστώνη από το 1939.
Από πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, έχουν εξετάσει προσεκτικά δείγματα αίματος, έχουν κάνει σαρώσεις εγκεφάλου, έχουν συγκρίνει έρευνες και έχουν ουσιαστικά ερευνήσει εξονυχιστικά αυτά τα άτομα.

Στην πραγματικότητα, η μεγάλη διάρκεια της μελέτης απαιτούσε την αφοσίωση πολλών γενεών ερευνητών.

Και τα ταραγμένα και ποικιλόμορφα 75 χρόνια ζωής αυτών των 700 ατόμων οδήγησαν σε ένα συγκλονιστικά κοινό και ακλόνητο συμπέρασμα.

Για να αναφέρω τον ψυχίατρο Robert Waldinger, διευθυντή της Μελέτης του Χάρβαρντ:

«Το πιο ξεκάθαρο μήνυμα που παίρνουμε από αυτή τη μελέτη 80 ετών είναι το εξής: Οι καλές σχέσεις μας κρατούν πιο ευτυχισμένους και πιο υγιείς. Τέλος.”

Έτσι, δεν είναι η μεγάλη βίλα, ένα πολυτελές αυτοκίνητο, 10.000 followers στο Instagram, η τελευταία Lambo, που φτάνει στο εξώφυλλο του Maxim ή η άνοδος στην κορυφή της εταιρικής κλίμακας.

Είναι η αγάπη και η στοργή.

Υπάρχει όμως μια σημαντική προειδοποίηση.

Ιδιαίτερα στο θέμα των σχέσεων, βρήκαν ότι η πιο πρωταρχική ανάγκη είναι να έχετε κάποιον στον οποίο θα μπορείτε να βασιστείτε και να σχετίζεστε μαζί του — αυτό μειώνει τον πόνο, ηρεμεί το νευρικό σας σύστημα και εμποδίζει τη γήρανση του εγκεφάλου σας.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι χρειάζεστε πολλούς φίλους ή μια σοβαρή ρομαντική σχέση. Όπως λέει ο Waldinger,

«Είναι η ποιότητα των στενών σας σχέσεων που έχει σημασία. Όχι η ποσότητα.»

Να μη φοβάσαι να δείξεις σε τι είσαι ευάλωτος. Να είσαι άνετος με το να σε βλέπουν όπως πραγματικά είσαι. Η αίσθηση της ασφάλειας στο να χρησιμοποιείτε από κοινού τα ίδια πράγματα. Να ταιριάξετε σε βάθος, πνευματικά και συναισθηματικά. Να υπάρχει μεταδοτική θετικότητα.

Αυτοί είναι οι καθοριστικοί παράγοντες.

Στο γυμνάσιο και στις αρχές του κολεγίου, είχα πολλούς «φίλους». Τώρα, μπορώ να μετρήσω τους φίλους μου με τα δάχτυλα ενός χεριού. Εκ των υστέρων, οι πρώτοι ήταν απλοί γνωστοί που μας άρεσε να υποτιμούμε ο ένας τον άλλον. Το τελευταίο;

Οικογένεια.

Ένα χρυσωρυχείο που κατάφωρα αγνοείται.

Για πολύ καιρό, θεωρούσα «μη cool» να κάνω παρέα με την οικογένειά μου και κρατούσα τον «ανώριμο» μικρό μου αδερφό σε απόσταση αναπνοής. Συνήθιζα να παραπονιέμαι για το πόσο χάλια ήταν το να μένω με την οικογένειά μου — γιατί εμπόδιζε την «ελευθερία» μου να «ζήσω». Ζήλευα τους φίλους μου που ζούσαν την «καλύτερή τους ζωή» μόνοι τους.

Αν και υπάρχει ακόμα κάποια ενοχλητική γκρίνια, η σχέση μου με τη μητέρα μου δεν ήταν ποτέ πιο διασκεδαστική. Και ο αδερφός μου έγινε ένας από τους πιο στενούς μου φίλους.

«Οι οικογένειες είναι σαν κλαδιά σε ένα δέντρο. Μεγαλώνουμε προς διαφορετικές κατευθύνσεις, αλλά οι ρίζες μας παραμένουν ως μία».

Σταματήστε να αγνοείτε το ορυχείο διαμαντιών της πραγματικής σας οικογένειας. Οι φίλοι και οι ρομαντικοί σας σύντροφοι είναι επιπρόσθετοι.

Αλλά υπάρχει κι άλλος τρόπος

Είτε χάνετε τα αγαπημένα σας πρόσωπα λόγω θανάτου είτε αποξενώνεστε από τους φίλους σας, θα υπάρξουν στιγμές που θα είστε μόνοι. Ή όταν περνάτε από μια προσωπική ατυχία που σας κάνει να θέλετε να μείνετε μόνοι. Τι γίνεται τότε;

Όπως λέει ο George Vaillant, ο ψυχίατρος του Χάρβαρντ που διηύθυνε τη μελέτη από το 1972 έως το 2004:

«Ενώ ο ένας τρόπος είναι η αγάπη, ο άλλος είναι να βρεις έναν τρόπο να αντιμετωπίσεις τη ζωή χωρίς να απομακρύνεις την αγάπη

Είτε πρόκειται για αυξανόμενο εργασιακό άγχος είτε για σοβαρή ασθένεια, η πρώτη μας απόκριση στις αντιξοότητες είναι να απομακρύνουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα — όχι από την έλλειψη αγάπης, αλλά από τη δυσαρέσκεια για την ίδια τη ζωή. Ή χειρότερα ακόμα όταν υπάρχει ο εθισμός σε ναρκωτικά, αλκοόλ, τσιγάρο κ.α.

Επιλέξτε τους σωστούς μηχανισμούς αντιμετώπισης. Διώξτε την αρνητική σας ενέργεια στην άσκηση ή στο γράψιμο. Ανοιχτείτε στον καλύτερό σας φίλο. Κάντε ένα δροσερό κρύο ντους. Πηγαίνετε στην αγκαλιά της μητέρας σας και νιώστε τις ανησυχίες σας να εξανεμίζονται.

Ενισχύστε το σύστημα πεποιθήσεών σας. Ξεφορτωθείτε τις περιοριστικές σας πεποιθήσεις και αποκτήστε αυτές που σας επιτρέπουν να προχωρήσετε. Οραματιστείτε τους στόχους σας. Χρησιμοποιήστε ισχυρές επιβεβαιώσεις. Κάντε πράγματα που σας βγάζουν από τη ζώνη άνεσής σας.

Τα προβλήματα δεν θα εξαφανιστούν – αλλά θα γίνουν μάχες, ευκολότερες στην αντιμετώπιση.

Τελικές Λέξεις

Όλα τείνουν σε δύο πράγματα:

  • να καλλιεργήσεις ισχυρές σχέσεις και
  • να δυναμώσεις το νου σας για να αντιμετωπίσεις τις αντιξοότητες χωρίς να απομακρύνεις τους αγαπημένους σου.

Και τα δύο ξεκινούν με την αγάπη για τον εαυτό σας. Ξεκινήστε να γυμνάζεστε. Τρώτε (κυρίως) καθαρά. Κοιμηθείτε 8+ ώρες κάθε βράδυ. Εκφράστε την ευγνωμοσύνη. Μειώστε τον χρόνο στις οθόνες. Αναπτύξτε καλές συνήθειες. Αποφύγετε τους κακούς. Να προσέχετε την υγεία σας. Ντυθείτε καλύτερα. Στοχαστείτε.

Αγάπησε τον εαυτό σου. Αγάπησε τους φίλους σου. Αγάπησε την οικογένειά σου. Αγάπησε τον σύντροφό σου.

Η καλή ζωή θα ακολουθήσει αυτόματα.

Η Φιλοσοφία Επιστρέφει