10 βήματα προς την ευτυχία

by Nikos K

[Πηγή: Dr. Travis Bradberry, Huffington Post, www.huffpost.com, Σύντμηση του αρχικού άρθρου]

Η ευτυχία έρχεται σε τόσες πολλές μορφές, που μπορεί να είναι δύσκολο να την καταλάβεις. Η δυστυχία, από την άλλη πλευρά, είναι εύκολο να εντοπιστεί. το ξέρεις όταν τη βλέπεις και σίγουρα ξέρεις όταν σε έχει καταβάλει.

Και ας το παραδεχτούμε: η ευτυχία και η δουλειά δεν συμβαδίζουν πάντοτε χέρι-χέρι. Μια μελέτη [Gallup 2013], η οποία ανέφερε στοιχεία από περισσότερα από 180 εκατομμύρια άτομα, διαπίστωσε ότι μόνο το 13% θεωρούμε ότι είμαστε «είμαστε ευτυχείς στην εργασία».

Εκείνοι που βαθμολογούν τους εαυτούς τους ως ευτυχείς είναι 36% περισσότερο παρακινημένοι, έξι φορές περισσότερο ενεργοποιημένοι και διπλάσιοι παραγωγικοί από τους δυσαρεστημένους ομολόγους τους.

Η ευτυχία έχει πράγματι λιγότερη σχέση με τις περιστάσεις σας απ’ ‘όσο νομίζετε. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Ιλινόις διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κερδίζουν τα περισσότερα χρήματα είναι απλώς πιο ευχαριστημένοι από τον μέσο όρο εκείνων που εργάζονται γι’ αυτούς, ενώ ψυχολόγοι από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας διαπίστωσαν ότι η γενετική και οι συνθήκες ζωής μετρούν για περίπου το 50% της ευτυχίας ενός ατόμου. Τα υπόλοιπα εξαρτώνται από εσάς.

Οι συνθήκες ζωής έχουν λίγη σχέση με την ευτυχία γιατί η μεγάλη ευτυχία είναι υπό τον έλεγχό σας – το προϊόν των συνηθειών σας και της προοπτικής σας στη ζωή. Η ευτυχία είναι συνθετική – είτε τη δημιουργείτε είτε όχι.

Για να κάνετε τον εαυτό σας ευτυχισμένο, πρέπει να μάθετε τι λειτουργεί για σας. Μόλις ανακαλύψετε αυτό, όλα τα άλλα τείνουν να μπουν στη θέση τους. Και κάνοντας τον εαυτό σας ευτυχισμένο δεν βελτιώνει μόνο την απόδοσή σας, αλλά και την υγεία σας.

Ένα κρίσιμο σύνολο δεξιοτήτων που οι ευτυχισμένοι άνθρωποι τείνουν να έχουν κοινό είναι η συναισθηματική νοημοσύνη (EQ): συγκεκριμένα,  οι συναισθηματικά ευφυείς άνθρωποι μπορούν να δημιουργήσουν τη δική τους ευτυχία κάνοντας τα παρακάτω:

1-Δεν αποκτούν εμμονή με πράγματα που δεν μπορούν να ελέγξουν.

Οι ευτυχισμένοι άνθρωποι είναι έτοιμοι και ενημερωμένοι, αλλά δεν επιτρέπουν στον εαυτό τους να φοβούνται για πράγματα που είναι πέρα ​​από τον έλεγχό τους.

2-Διαλέγουν σοφά τις «μάχες» τους.

Οι συναισθηματικά έξυπνοι άνθρωποι γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι να ζήσουν για να πολεμήσουν μια ακόμη μέρα. Όταν αποδέχεστε και ανταποκρίνεστε στα συναισθήματά σας, είστε σε θέση να επιλέγετε σοφά τις μάχες σας και να «πολεμάτε» στον σωστό χρόνο.

3-Κοιμούνται επαρκώς.

Όταν κοιμάστε, ο εγκέφαλός σας επαναφορτίζεται κυριολεκτικά, αφαιρώντας τοξικές πρωτεΐνες που συσσωρεύονται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αυτό εξασφαλίζει την αφύπνιση και την ξεκάθαρη σκέψη. Η ενέργεια, η προσοχή και η μνήμη σας μειώνονται όταν δεν έχετε επαρκή ύπνο. Η στέρηση του ύπνου αυξάνει επίσης τα επίπεδα ορμονών του στρες, ακόμη και χωρίς να υπάρχει παράγοντας άγχους.

4-Τηρούν την «ηθική πυξίδα» τους.

Η υπέρβαση των ηθικών ορίων στο όνομα της επιτυχίας είναι ένα ασφαλές μονοπάτι προς τη δυστυχία. Η παραβίαση των προσωπικών σας ηθικών ορίων δημιουργεί συναισθήματα λύπης, δυσαρέσκειας και αποθάρρυνσης. Γνωρίζουν πότε πρέπει να υπερασπιστούν τα όριά τους και να εκφράσουν διαφωνία όταν κάποιος θέλει να κάνουν κάτι που ξέρουν ότι δεν πρέπει. Όταν αισθάνεστε μπερδεμένοι, αφιερώστε λίγο χρόνο για να ελέγξετε τα όρια σας και να τα καταγράψετε. Αυτό θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε την «ηθική σας πυξίδα».

5-Ασκούνται κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

Το να κινείται το σώμα σας για μόλις 10 λεπτά απελευθερώνει το GABA, έναν καταπραϋντικός νευροδιαβιβαστή που επίσης περιορίζει την παρορμητικότητα. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ έδειξε ότι οι άνθρωποι που ασκούνται καθημερινά, ανέφεραν βελτίωση στη διαχείριση του χρόνου, τη διάθεση και την απόδοση. Τα οφέλη της άσκησης αντισταθμίζουν πάντοτε τον χρόνο που αφιερώνεται στην άσκηση.

6-Έχουν νοοτροπία ανάπτυξης.

Οι βασικές συμπεριφορές των ανθρώπων εμπίπτουν σε μία από τις δύο κατηγορίες: μια σταθερή νοοτροπία ή μια νοοτροπία ανάπτυξης. Με μια σταθερή νοοτροπία, πιστεύετε ότι είστε αυτός που είστε και δεν μπορείτε να αλλάξετε. Τα άτομα με νοοτροπία ανάπτυξης πιστεύουν ότι μπορούν να βελτιωθούν με προσπάθεια. Αυτό τους κάνει πιο ευτυχισμένους, επειδή είναι καλύτεροι στο χειρισμό δυσκολιών. Επίσης ξεπερνούν εκείνους με σταθερή νοοτροπία επειδή δέχονται τις προκλήσεις και τις αντιμετωπίζουν ως ευκαιρίες για να μάθουν κάτι καινούργιο.

7-Τακτοποιούν.

Ρίξτε μια ματιά στο χώρο εργασίας σας. Θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα χώρο που είναι χαλαρωτικό και αναζωογονητικό. Ξεφορτωθείτε τα σκουπίδια και την ακαταστασία που δεν προσφέρουν τίποτα θετικό για την ψυχική σας κατάσταση.

8-Βοηθούν.

Με το να βοηθήσετε τους συνανθρώπους σας όχι μόνο κάνει εκείνους ευτυχισμένους, αλλά κάνει και εσάς ευτυχείς. Βοηθώντας άλλους ανθρώπους σας δίνει μια αύξηση της ωκυτοκίνης, της σεροτονίνης και της ντοπαμίνης, που όλα δημιουργούν καλά συναισθήματα. Σε μια μελέτη του Χάρβαρντ, εργαζόμενοι που βοηθούσαν τους άλλους ήταν 10 φορές πιο πιθανό να επικεντρωθούν στην εργασία και 40% πιο πιθανό να πάρουν κάποια προαγωγή. Η ίδια μελέτη έδειξε ότι οι άνθρωποι που παρείχαν σταθερή κοινωνική υποστήριξη ήταν πιο πιθανό να είναι ευχαριστημένοι σε περιόδους υψηλής πίεσης. Όσο βεβαιώνεστε ότι δεν υπερβαίνετε τον εαυτό σας, βοηθώντας τους άλλους είναι βέβαιο ότι επηρεάζει θετικά την ευτυχία σας.

9- Αφήνουν τις δυνάμεις τους να ρέουν.

Η ροή είναι η κατάσταση του μυαλού στην οποία βρίσκεστε εντελώς απορροφημένος σε ένα έργο ή μια εργασία και χάνετε την επίγνωση του περάσματος του χρόνου και άλλων εξωτερικών περισπασμών. Η ροή συχνά περιγράφεται ως μια κατάσταση ενθουσιασμού στην οποία αισθάνεστε ταυτόχρονα την ευφορία και την κυριαρχία. Το αποτέλεσμα δεν είναι μόνο η ευτυχία και η παραγωγικότητα, αλλά και η ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων μέσω μιας ενισχυμένης κατάστασης μάθησης. Το κλειδί για την επίτευξη ροής έγκειται στην οργάνωση των καθηκόντων σας, έτσι ώστε να έχετε άμεσους και σαφείς στόχους Με τον καιρό, φτάνετε σε μια κατάσταση ροής, στην οποία ανθίζει η παραγωγικότητα και η ευτυχία. Καθορίστε σαφείς στόχους κάθε μέρα και πειραματιστείτε με τη σειρά εργασιών έως ότου βρείτε τον μυστικό τύπο που κάνει τη δύναμή σας να ρέει.

10-Πιστεύουν ότι το καλύτερο δεν έχει έρθει ακόμα.

Μην πείτε μόνο στον εαυτό σας ότι το καλύτερο είναι ακόμα να έρθει – το πιστεύετε. Έχοντας μια θετική, αισιόδοξη προοπτική για το μέλλον δεν σας κάνει μόνο πιο ευτυχισμένους. βελτιώνει επίσης την απόδοσή σας αυξάνοντας την αίσθηση της αυτο-αποτελεσματικότητας. Το μυαλό έχει την τάση να μεγεθύνει την απόλαυση του παρελθόντος σε τόσο μεγάλο βαθμό που το παρών τίθεται σε σύγκριση. Αυτό το φαινόμενο μπορεί να σας κάνει να χάσετε την πίστη στη δύναμη του μέλλοντος για να ξεπεράσετε αυτό που έχετε ήδη βιώσει. Μην ξεγελιέστε. Πιστέψτε στα μεγάλα πράγματα που έχει το μέλλον.

Η εφαρμογή αυτών των στρατηγικών δεν θα βελτιώσει μόνο την ευτυχία σας στην εργασία, αλλά και τη συναισθηματική νοημοσύνη σας. Διαλέξτε εκείνους που συμβαδίζουν μαζί σας και προχωρήστε μαζί τους.