Πειρασμός; Πολέμησέ τον με σχέδιο και προγραμματισμό

by admin
Πειρασμός; Πολέμησέ τον με σχέδιο και προγραμματισμό

Πειρασμός: Κάποιοι άνθρωποι κάνουν σχέδια για να αποφεύγουν ή να διαχειρίζονται τους πειρασμούς. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να γίνουν περισσότερο αποτελεσματικοί από αυτούς που απλά ανταποκρίνονται στον πειρασμό κάθε φορά που τους παρουσιάζεται. Για να δούμε την έρευνα που δείχνει αυτή τη διαφορετική φιλοσοφία στάσης απέναντι στον πειρασμό.

«Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν μια διάφορες στρατηγικές αυτοελέγχου», αναφέρουν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Wyoming. «Η χρήση αυτών των στρατηγικών προγραμματίζεται από τα πριν, πριν εμφανιστεί ο πειρασμός. Και όταν προγραμματίζεις από πριν το να αντισταθείς στον πειρασμό αυξάνουν οι πιθανότητες να επιτύχεις στο στόχο σου. 

Πειρασμός και αντιμετώπισή του

Η έρευνα διεξήχθη σε προπτυχιακούς φοιτητές. Στόχευε στο να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών αυτοελέγχου στην αναζήτηση μακροπρόθεσμων στόχων:

  1. Επιλογή της κατάστασης: Αποφεύγουμε τις καταστάσεις που μας βάζουν σε πειρασμό. Για παράδειγμα, αν κάνουμε δίαιτα και ξέρουμε ότι έχει κουλουράκια στην κουζίνα, μένουμε σε άλλο δωμάτιο.
  2. Προσαρμογή της κατάστασης: Τροποποιούμε την κατάσταση για να ελαχιστοποιήσουμε την επίδραση του πειρασμού. Για παράδειγμα, αν κάνουμε δίαιτα αλλά πρέπει οπωσδήποτε να μείνουμε στην κουζίνα για να βοηθήσουμε με το μαγείρεμα, μπορούμε να μετακινήσουμε τα κουλουράκια σε άλλο δωμάτιο.
  3. Απόσπαση: Αποσπούμε την προσοχή μας από τον πειρασμό. Για παράδειγμα, στη δίαιτα αποφεύγουμε να κοιτάμε τα κουλουράκια, ακόμη κι αν αυτά βρίσκονται μπροστά μας.
  4. Επανεκτίμηση: Αλλάζοντας τον τρόπο που σκεφτόμαστε για τον πειρασμό τον κάνουμε να φαίνεται λιγότερο ελκυστικός. Για παράδειγμα, κάποιος που κάνει δίαιτα μπορεί να σκεφτεί ότι τα κουλουράκια είναι αηδιαστικά και θα του αναστατώσουν το στομάχι.
  5. Προβάλλοντας αντίσταση: Κάνουμε προσπάθεια να αντισταθούμε στον πειρασμό όταν τον αντιμετωπίζουμε.

Οι ερευνητές βρήκαν ότι οι τέσσερις πρώτες στρατηγικές, οι οποίες είναι ευκολότερο να προγραμματιστούν από τα πριν, είναι γενικά πιο αποτελεσματικές από την τελευταία, βοηθώντας στο να επιτευχθούν βραχυπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι. Πηγή (αγγλικά): Psych Central

Δείτε περισσότερα μαθήματα φιλοσοφίας στην πράξη:

Δες με αισιοδοξία τη ζωή εκπαιδεύοντας το νου σου

Οι δοκιμασίες και τι μπορεί να μας μάθει μια πεταλούδα

Τσι Κουνγκ, η τέχνη της ενεργειακής θεραπείας και της αυτοβελτίωσης

Άλλαξε Νοοτροπία Και Βρες Τον Σκοπό Σου

Πώς να αναπτύξετε τη μνήμη σας

Γραφτείτε στο εβδομαδιαίο μας newsletter για να μη χάνετε τις δημοσιεύσεις μας


powered by moosend