Αν στο “ΤΕΣΤ: Ποια θεότητα της Αιγύπτου είσαι;” βγάλατε ως αποτέλεσμα τον Ώρο, δείτε τα χαρακτηριστικά της:
Ώρος
Κύριος της της Διοίκησης, της Πολιτικής, της Αρχηγίας και της Υπευθυνότητας
Ο Ώρος –όπως μεταγράφηκε από τους Έλληνες το Hor– (Κοπτικά: ϩⲱⲣ) ήταν ηλιακός θεός της αιγυπτιακής μυθολογίας. Ταυτιζόταν με τον Απόλλωνα και απεικονίζονταν ως γεράκι ή άνθρωπος με κεφαλή γερακιού. Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο η επέτειος της γέννησής του εορτάζονταν την τελευταία μέρα του μηνός Επηφί, όταν τα ουράνια σώματα του Ηλίου και της Σελήνης βρίσκονταν σε συζυγία. Κατά μία άλλη εκδοχή, εξαιτίας του γεγονότος ότι το γεράκι είναι ικανό για μακρινές πτήσεις ή διαθέτει μακρινή όραση, το όνομά του αποδίδεται ως ο Μακρινός…απεικονίζονταν ως γεράκι ή άνθρωπος με κεφαλή γερακιού.
Οι Αιγύπτιοι ονόμαζαν το γεράκι με τη λέξη χορ, ομόηχη μιας άλλης, που σημαίνει «ουρανός». Επειδή το γεράκι πετά σε μεγάλα ύψη, φαντάζονταν τον ουρανό ως θεϊκό γεράκι, τον δε Ήλιο και τη Σελήνη ως τα μάτια του. Το γεγονός ότι το γεράκι απεικονίζεται σε μνημεία εξαιρετικής αρχαιότητας στην αρχαία αρχαία Αίγυπτο, οδηγεί στην υπόθεση μιας λατρείας με πολλούς και ιδιαίτερα ισχυρούς πιστούς που λάτρευαν το γεράκι, το οποίο απεικονίζονταν ακόμη και στα προϊστορικά μνημεία. Από τα πολύ αρχαία χρόνια θεωρείτο ως το κατ’ εξοχήν θεϊκό πτηνό ενώ το ιερογλυφικό το οποίο αντιστοιχεί στην έννοια «θεός», είναι ένα γεράκι που κάθεται πάνω σε ένα ξύλο.
Σε όλες τις περιοχές στις οποίες εγκαταστάθηκαν μόνιμα οι πιστοί του γερακιού, λατρεύτηκε ο Ώρος. Ο ρόλος όμως αυτού του θεού και τα σύμβολά του διαφοροποιήθηκαν στα κατά τόπους ιερά με την πάροδο του χρόνου, σε τέτοιο βαθμό, ώστε στο αιγυπτιακό πάνθεο υπάρχουν περίπου δεκαπέντε διακριτοί Ώροι, από τους οποίους κυριότεροι ήταν ο Χαρβέρ, Χαρόερις ή Αρούηρις στην ελληνική μεταγραφή του και τα υπόλοιπα, ηλιακού χαρακτήρα, γεράκια όπως ο Ώρος της Μπεχεντέτ και ο Ώρος, ο γιος της Ίσιδας, ο οποίος σύμφωνα με τον μύθο του Όσιρι, εκδικήθηκε τον φόνο του πατέρα του.
Σαν γιος του Όσιρι και της Ίσιδας, ο Ώρος αποτελεί το τρίτο πρόσωπο της πιο γνωστής Τριάδας της Αιγύπτου, εξωτερικά. Σε μερικές αναπαραστάσεις τον δείχνουν στη πρώτη του φάση σαν μωρό, Θείο Παιδί που το θηλάζει η Μητέρα του, η Ίσις, αλλά που θα μεγαλώσει και θα μεταμορφωθεί, με τον καιρό, στον εκδικητή του Πατέρα του, που σκοτώθηκε και διαμελίστηκε από το θεό του σκότους Σεθ (Seth), αδελφό του Όσιρι. Ανέστησε τον πατέρα του Όσιρι που έγινε έτσι το σύμβολο της ανάστασης για όλους τους ανθρώπους, είναι δηλ. το σύμβολο του εσωτερικού ανθρώπου που μπαίνει σε μάχη με τις δικές του σκοτεινές σκιές. Είναι ένας συμβολικός τρόπος ν’ αναφέρουμε τον κατανοητό και ορατό ήλιο, που με το Φως του διώχνει όλες τις σκιές.
Σαν ηλιακή θεότητα που επιδρά στα γήινα, προστατεύει την προσπάθεια της ανθρωπότητας, που βαδίζει την πορεία της εξέλιξης. Όταν τον αναπαριστάνουν σαν Βαρκάρη, συμβολίζει την πορεία στον κόσμο, αποφεύγοντας τους χίλιους κινδύνους που απεικονίζονται με έναν κροκόδειλο, το οποίο ο Ώρος σκοτώνει μ’ ένα κοντάρι. Με τα πόδια διπλωμένα στο ηλιακό πλοίο, είναι το φωτεινό πνεύμα που καταστρέφει τα σκοτάδια. Βοηθιέται από το Ανκ, το Κλειδί της Ζωής, ή επίσης από το λεγόμενο «Σφυρί του Ώρου», που είναι ένα Ταυ κομμένο από την κάθετη μέση (Γ). Αυτό το σφυρί ανασταίνει τους πεθαμένους και ξυπνά τους κοιμισμένους.
Αν πιστεύετε ότι θέλετε να κάνετε ξανά το τεστ μπορείτε να το κάνετε από ΕΔΩ
Δες και άλλα έξυπνα τεστ και κουΐζ:
ΤΕΣΤ: Ποια αρχαία Ελληνίδα Θεά είσαι;
ΤΕΣΤ: Ποιος αρχαίος Έλληνας ήρωας είσαι;
QUIZ: Τι ξέρεις για την Αστρολογία και τα Ζώδια
ΚΟΥΙΖ: Χαμογελάστε και Μορφωθείτε
ΤΕΣΤ: Τι ξέρεις για τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους;
Πνευματική ιδιοκτησία: nea-acropoli.gr